Uitnodiging SDG – Duurzame Stad

2 juni 2026 | Algemeen

Op vrijdag 26 juni 2026 organiseert SDG House Maastricht opnieuw een SDG-café. Deze editie staat in het teken van de Duurzame Stad en brengt bewoners, buurtinitiatieven, maatschappelijke organisaties en de gemeente samen om in gesprek te gaan over de toekomst van Maastricht.

Maastricht staat voor belangrijke uitdagingen en kansen op het gebied van duurzaamheid, leefbaarheid en klimaatbestendigheid. Vanuit de Omgevingsvisie Maastricht wordt gewerkt aan een stad die groener, gezonder en toekomstbestendig is. Tegelijkertijd ontstaat een duurzame stad niet alleen vanuit beleid; juist bewoners, buurtnetwerken en lokale initiatieven spelen hierin een onmisbare rol.

Tijdens het SDG Café gaan we samen op zoek naar antwoorden op de vraag:

Hoe kunnen inwoners en lokale initiatieven bijdragen aan Maastricht als duurzame stad?

In buurten door de hele stad laten bewoners al zien hoe verduurzaming dicht bij huis begint. Denk aan geveltuintjes, buurttuinen, energie-initiatieven, ontmoetingsplekken en projecten die de leefbaarheid en verbondenheid in de wijk versterken. Deze initiatieven maken Maastricht stap voor stap groener, socialer en veerkrachtiger.

Wij nodigen u van harte uit om aanwezig te zijn bij het SDG Café op:

Vrijdag 26 juni 2026
16.00 – 19.00 uur
The Social Hub Maastricht

Daarnaast willen wij u vragen of u deze uitnodiging wilt delen binnen uw netwerk, bijvoorbeeld via uw nieuwsbrief, sociale media, wijkplatform of andere communicatiekanalen. Zo kunnen we samen zoveel mogelijk bewoners bereiken die geïnteresseerd zijn in een duurzame toekomst voor Maastricht.

Wilt u aanwezig zijn? Dan kunt u zich hier inschrijven.

Wij hopen u op 26 juni te mogen verwelkomen.

Als u nog vragen heeft, kunt u een mailtje sturen naar dit mailadres.

Lotte Leurs

SDG House Maastricht

Deel dit bericht

Archieven