Reactie Buurtraad Limmel op Open brief CDA omtrent vertraging Station Maastricht Noord.
themuut | 23 maart 2011Gisteren hebben we onder het kopje 5. Politiek en Limmel een verwijzing geplaatst naar de open brief van het CDA i.v.m. hun ergernis over de vertraging van de aanleg van Station Noord ter hoogte van de spoorwegovergang Mariënwaard. Klik hier op: Open Brief
De Buurtraad Limmel is het niet eens met het CDA en heeft hierop als volgt gereageerd:
Als inwoners van Maastricht kunnen wij begrip opbrengen voor dit persbericht met daarin Uw reactie op de mogelijke vertraging m.b.t. de bouw van de P & R en station Maastricht Noord.
Voor ons, als bewoners en Buurtraad van Limmel kan dit project momenteel niet vaak genoeg uitgesteld worden.
Wij hebben, tijdens de commissievergadering d.d. 11 januari jl. waar de omgevingsvergunning van dit project ter sprake kwam, tijdens de inspraak ook duidelijk gemaakt waarom.
Immers, de ondertunneling van de spoorwegovergang is nog altijd geen voldongen feit en staat wat ons betreft nog steeds op losse schroeven. Op het moment dat de Lightrail vanaf station noord in december 2011 gaat rijden betekent dit concreet 8 treinen per uur meer over het spoor in Limmel.
Zonder tunnel heeft dit zeker een nog negatievere invloed op de leefbaarheid in Limmel. Ook maken wij ons zorgen over de veiligheid in deze. Steeds vaker zie je, dat als de spoorwegovergang lang gesloten blijft, er mensen tussen de gesloten slagbomen oversteken. Dit is weliswaar hun verantwoording en hun risico maar doordat de spoorbomen in de nabije toekomst nog vaker dicht zullen zijn, zal ook dit fenomeen zeker toenemen.
Wij hopen vanuit Limmels perspectief dat er dan ook snel duidelijkheid komt over het ondergronds leggen van de hoogspanningskabels.
Namens de Buurtraad Limmel,
Theo Dassen,
Secretaris.